mandag den 18. april 2016

Sneflokke vol. 2


Indrømmet, jeg er lidt bagud med indlæg...

Det er 5 uger siden, jeg blev færdig med Annette Danielsens model Sneflokke fra hæftet Vinterdage.

Jeg valgte at strikke den i grå, da jeg er bange for, at jeg ikke kommer til at bruge den i hvid eller råhvid... og jeg har ikke fortrudt. Den er så skøn at have på :-)




Inkl. et view til Barbies hus og fotografens venstre fod ;-)





Lækker lille detalje - der var lidt monteringsarbejde på den, men når det giver god mening i forhold til det færdige arbejde, så gør det ikke noget.

Selv om jeg sad og satte streger på et stykke papir hver gang jeg havde strikket en pind, så var den altså sjov at strikke. Det er ikke så tit, jeg kaster mig ud i noget, hvor der skal tælles så meget. Men det gør jeg meget gerne igen.

Min søster har allerede nu ytret ønske om en magen til i fødselsdagsgave, så på et eller andet tidspunkt må jeg vel på den igen :-)

Faktaboks
Opskrift: Sneflokke af Annette Danielsen, fra hæftet Vinterdage
Garn: Isager Alpaca 1 og Isager Merilin
Pind: nr. 5 - så det gik faktisk rimelig stærkt.
Bemærkninger: der skal strikkes en mere, dog til min søster

11 kommentarer:

  1. Fed trøje , den kan jeg godt forstå din søster ønsker sig,jeg sætter også streger på papir eller bruger en app på iPad , countmeme

    SvarSlet
    Svar
    1. Navn på app er hermed registreret ;-)
      Min søster får som regel det hun ønsker sig, men ikke nødvendigvis på selve dagen :-)

      Slet
  2. Den ser rigtig lækker ud!
    Som dig har jeg ikke noget imod monteringen, hvis jeg ved, at resultatet bliver supergodt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja :-)
      Nej og det med montering giver som regel en bedre pasform, synes jeg i hvert tilfælde :-)

      Slet
  3. Årh sikke et arbejde Ketty. Jeg er imponeret - også over det med at skulle sætte streger. Det ville aldrig gå her. Når jeg endelig strikker noget med bestemt antal pinde, må jeg sidde og tælle op igen og igen og igen. Hatten af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var skøn at strikke Liv :-)
      heldigvis var jeg konsekvent med stregerne, så jeg slap for at tælle ret meget op ;-)

      Slet