onsdag den 17. februar 2016

Forklæde til svigermor



Min svigermor ønskede sig et forklæde i julegave, og det måtte gerne være hjemmelavet... det fik hun, og jeg synes, at jeg kæmpede med det lyserøde vidunder, som hun fik i julegave.

Jeg nåede desværre aldrig at få taget et billede af det, inden det kom videre, for jeg var noget sent ude med at få det lavet færdig og få det pakket ind.

Men ikke desto mindre, så lød ønsket dengang prompte - "jeg ønsker mig et mere". Jeg håber ikke hun fornemmede sukket, for jeg var noget træt af de der pæne lange bindebånd (dem havde jeg brugt pænt meget tid på).

Da vi kom et stykke ind i januar, havde hun forklædet på en dag, da jeg kom forbi, og jeg kunne se, at hvis jeg skulle kaste mig ud i et mere, så skulle der nogle tilretninger til... for det var ikke helt smukt i pasformen.

Jeg lånte et af hendes helt gamle forklæder med hjem, tegnede mønsteret af, og fik en åbenbaring til at lave hurtigere pæne bindebånd.

Så for en uge siden fik jeg klippet forklædet, og fik sat knappenåle i hele vejen rundt, så det bare lige var at sy kantbåndet på... og så gik jeg i stå.

Samvittigheden over den med nytårsfortsættet med 20 ting fra lager inden der måtte købes nyt!!! Jeg missede lige nøjagtig med forklædet. I torsdags fik jeg købt nyt stof til et par sommerkjoler og en Elsa-kjole til Karen, men manglede at sy forklædet.

Lørdag, med tungt snot-hoved og ømme lemmer fik jeg alligevel taget mig sammen og fik syet forklædet færdigt. Fik samtidig lappet et par trøjer, som var havnet i bunken med tøj til rep.

Svigermor har nu fået forklædet, og hun er rigtig glad. Det samme var jeg, da jeg så, at pasformen på dette er meget bedre end julegaven... Nu gemmer jeg mønsteret og så må vi se, om ikke der kunne ske at dukke et forklæde mere op til hendes fødselsdag.

Dette var nummer 20 af 20 i syudfordringen. Men der er klippet til mere, nu skal jeg bare være standhaftig og få dem syet, inden jeg tager hul på det nye stof.

Faktaboks
Mønster: har tegnet af fra et gammelt forklæde
Stof: tynd denim med let stretch, købt i tidernes morgen hos Boesen Sy & Stof i Silkeborg, kantbånd fra BettyP
Bemærkninger: mon ikke min søster ønsker sig et forklæde også? ;-)

2 kommentarer:

  1. Du har godt nok haft fart på med den symaskine - og det er så dejligt at glæde andre. Fint du fik tilrettet mønstret. Happy syning med de næste par forklæder, og hvad du ellers finder på ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er så glad for min symaskine, og ikke mindst når der lige er tid til at bruge den...
      Nu krydser jeg snart fingre for lidt mere tid til den... det har stået lidt sløjt til på den front den sidste uges tid ;-)

      Slet