mandag den 11. januar 2016

Plisseret tunika

Nu er der måske nogle, som får associationer til tidligere tider, lige så snart der står noget med plissé :-)
 
Men ikke desto mindre, så faldt jeg for et godt stykke tid siden for stoffet her, med nogle lidt "skæve" og ikke helt ensartede plisseringer i. Modet til at klippe og sy i det, lod bare vente på sig.
 
Kort tid før jul, fik jeg dog samlet mod til mig og fik syet en tunika. Jeg skulle pænt holde tungen lige i munden, men det er lykkedes og den er faktisk blevet helt vellykket, hvis jeg selv må sige det.
 

Sammen med et par cowboybukser og et tørklæde, så er jeg rigtig godt tilpas.

Faktaboks
Mønster: et gammelt et fra Alt om Håndarbejde, stor oversize bluse med raglan
Stof: Plissé fra City Stoffer i Århus, men har ligget så længe, så det må hedde fra lager denne gang
Kant: Satin kantbånd, også købt hos City Stoffer
Bemærkninger: den er en yndlings, men det skal lige blive lidt lunere i vejret igen :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor er den også bare fin Ketty. Lyder lidt kompliceret at sy, men det holder jo sjældent dig tilbage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle gange skal der bare samles ekstra mod... over et års tid, eller noget ;-)

      Slet