torsdag den 3. september 2015

Hæklet silketørklæde

I lørdags var vi inviteret til 80 års fødselsdag hos vores søde nabo.
 
Som altid kommer spørgsmålet om gave, hvad fødselaren ønsker sig, og kan jeg lave noget af det selv? I samråd med datteren blev vi enige om, at jeg skulle se om jeg kunne nå at hækle et luksus silke tørklæde i en farve, som vi ved vil klæde hende rigtig godt.
 
Men der var ikke noget på lager, og tiden for fødselsdagen nærmede sig med hastige skridt. Bestilling hos Uldfisken og levering dagen efter :-) og så ellers igang.
 

 
Her ligger 100 gram ophæklet lækker silke klar til let vask og blokning.
 
 
Her et par billeder taget imellem huset og garagen (der kan man nemlig ikke smugkigge over fra naboen). Foldet helt ud, ser det sådan ud - lidt stola-agtigt.
 
 
Foldet omkring halsen til at lune, og pynte samtidig.

 
 
Efter at have hæklet denne version også, så er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg er nødt til at lave et mere... til mig selv. Spørgsmålet er bare, hvilken af de lækre farver jeg skal vælge???
 
Faktaboks
Opskrift: min egen - kan findes i strikkehæftet "over hals og hoved"
Garn: 100% Tussah Tweed silke - købt til formålet hos Uldfisken
Hæklenål: nr 4,5 (hvis jeg lige husker rigtigt)
Bemærkninger: skal laves til mig selv, og tror også jeg skal prøve en alpaca version her til efterår / vinter
 



4 kommentarer:

  1. Hold op det er lækkert. Fedt med de 2 helt forskellige udtryk det har. Satser på at fødselaren også er ganske tilfreds :o)

    SvarSlet
  2. Sikke en fantastisk farve.. wauh... Dig ville jeg gerne have som nabo..

    SvarSlet