mandag den 6. oktober 2014

Sykursus i weekenden


2 gange om året er der et überlækkert weekend sykursus gennem FOF i Århus. Det er efterhånden blevet noget nær en livsnødvendighed at deltage (for mig) - tid til at sy en hel weekend, og ikke at forglemme den vildt dygtige underviser vi har.

I foråret fik jeg købt mig en orange skjorte/tunika-ting med en skjortestolpelukning, som stopper midt på - målet for mig her i weekenden var en "kopi" af denne.

Så jeg var en del syblade igennem for at se om jeg kunne finde noget lignende, og uden det store held. Så et almindeligt skjortemønster er blevet ændret, så jeg kunne få lært at lave den stolpelukning.

Det lykkedes :-)

Jeg startede i noget mørkt gråt stof og der lykkedes det med masser af assistance fra vores underviser. Den mangler stadig lige belægning ved halsen og oplægning af ærmer - så kommer den også med her.

Når vi er på kursus, så er der mulighed for indkøb med rabat hos City Stoffer i Århus, og det var ikke kun lige det mest nødvendige jeg fik købt med hjem... blandt andet var der ingen planer om at sy en mere i Liberty Silk, men det måtte til... og jeg er vildt glad for den.

Faktaboks
Mønster: nr 18 fra Ottobre Woman 5/2014 - tegnet lidt om
Stof: Liberty Silk fra City Stoffer Århus, købt til formålet
Bemærkninger: jeg kommer til at slide den op, og håber manden vænner sig til at se mig i mønstret tøj ;-)

10 kommentarer:

  1. Den er godt nok i nogle glade farver og lækkert mønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og den stikker helt af fra resten af garderoben, både med farver og mønster... men må gøre noget så den kommer til at fitte ind :-)

      Slet
  2. Hvor er den skøn :-) Der er ikke noget bedre at sy noget man bare ved at man bliver glad for!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt rigtigt Line - der skal laves meget mere af den slags man bliver så glad for :-)

      Slet
  3. Hvor er den fin- fedt at du fik skabt et godt mønster!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kommer helt klart til at lave flere - har allerede noget stof i tankerne :-)

      Slet