onsdag den 11. juni 2014

Sparkedragt str. XL

Tiden er ganske enkelt smuttet for mig, alt for hurtigt flyver den... Arbejdet har trukket tænder ud, og der er brugt en masse tid på min faster, som har det lidt hårdt for tiden. Det med min faster bliver jeg nok nødt til at lave et indlæg om på et tidspunkt, for der er også kommet noget lækkert ud af det :-)

At min søsters børn også er ved at blive store vidner den her sparkedragt om. Sidste skoledag i 9. klasse, og min ældste nevø ville gerne klædes ud som baby - og "Moster, kan du ikke sy en sparkedragt?"



Jeg fik manden til at holde de op på et kosteskaft - han prøvede den også for mig inden nevøen fik den, men jeg fik strenge forbud mod at tage billeder og at grine (det sidste kunne jeg dog ikke helt holde)...

Fin tynd jersey med mint elefanter og orange rib. Stor sort og hvid stribet hagesmæk med orange kanter, og rød solhat med hvide og røde blomster - jo jo han var ganske yndig :-)))

Faktaboks
Mønster: jumpsuit mønster fra Stof&Stil
Stof: tynd jersey også fra Stof&Stil, samt en rest orange rib
Lynlås: fundet i en rodekasse ;-)
Bemærkninger: han synes faktisk den er temmelig lækker og vil gerne have en i noget andet stof, som han kan være bekendt at bruge udenfor huset... så nu må vi se, om ikke jeg må igang igen.

Og klatrehortensiaen bagved manden er sprunget ud på nuværende tidspunkt, dufter vildt fantastisk og er kanon flot :-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er den fed - med noget andet stof er jeg sikker på at han også vil bruge den uden at det skal være som udklædning. Var den svær at sy?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var slet ikke svær at sy, faktisk gik det overraskende nemt.
      Men jeg tror du skal have taget lidt af i siderne, hvis du går igang, den er meget vid...

      Slet
  2. Hahahahahaha ... har virkelig svært ved at forestille mig manden din i den dragt. Men det må have været et syn for Guderne! :o) Fin er den dog. Og manden din også ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan lige ane hans fødder ;-)
      Nevøen så også godt ud i den... men manden var dog nok det sjoveste syn. De der teenagere ved man jo alligevel aldrig hvor man har, og hvad de kan finde på at rende rundt i... :D

      Slet