tirsdag den 8. april 2014

Regnbue - orange

Der er ingen tvivl om, at jeg er barn af 70'erne - og af en eller anden grund, så er jeg ikke blevet træt af orange endnu.

De brændte nuancer af orange i blomster i naturen og i buketter inde i huset, bliver jeg heller aldrig træt af.

Men en hurtig tur rundt i huset viser også, at det ikke er så svært at finde orange hjemme hos os - der var en del mere, men ville forskåne jer for ren billedspam :-)

 Første billede er (selvfølgelig) en folkevogn, med orange baggrund. 40 års fødselsdagsgave fra svigerfamilien - det hænger ved mit strikke-hjørne i stuen. Beklager skæret fra lampen.

 I køkkenet var der selvfølgelig gulerødder (gad vide om jeg nogensinde bliver træt af dem?) Og i vindueskarmen hvor ellers!!! lå min sy-æske. Den indeholder alle fornødenheder når der skal monteres strik - indeni ligger en lille saks med orange håndtag ;-)

I soveværelset fandt jeg mit syskrin. Da min farmor for nogle år siden kom på plejehjem og hendes hus blev solgt, så flyttede alle hendes sy-ting hjem til mig. Hendes syskrin blev rengjort og jeg flyttede ind. Det følger mig sammen med symaskinen - og jeg elsker at det har været hendes.

Tænk sig, en orange hæklenål ;-)

Og sidst, men ikke mindst en gang juice... den bedste af dem, efter min mening.

8 kommentarer:

  1. Skønt billede af folkevognen. Og så kan jeg godt li', at du har arvet din farmors syskrin. Det har jeg nemlig også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er noget skønt nostalgisk i at have hendes syskrin lige ved hånden :-)
      Og folkevognen, ja det er en anden stor kærlighed

      Slet
  2. Klart at du er et 70'er barn. Det er jeg også. Jeg kan bare ikke huske det orange, men jeg er jo heller ikke liiiiiiiiiiiige så gammel som dig. For det års tid gør faktisk en kæmpe forskel! Elsker også at du bruger din farmors syskrin. Dejlig tanke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har vores forældre vel valgt farver, ligesom vi gør i dag, så måske havde i ikke diverse orange rædsler ;-)
      Er også monster glad for syskrinet, og en del af indholdet fik lov at overleve oprydningen også

      Slet
    2. Jeg husker brune plastic-æggebægre ...

      Slet
  3. ja der er rigtigt mange orange ting i vores hverdag som det du viser :-)

    SvarSlet