mandag den 16. december 2013

Halsedisse


Kan i se, at den er blevet strikket mindst 3 gange inden den endte sådan her?

Jeg må absolut være ude af træning, for et eller andet gik galt.

I første forsøg var det med 2 tråde (1 ÅLJ og 1 Alpaca1), større pind end i opskriften, men det gik ikke... strikkefastheden var på plads i bredden, men helt bestemt ikke i højden... så "nissen" (på besøg fra børnehaven) pillede det hele op natten mellem fredag og lørdag, og så kunne jeg starte forfra.

Det gjorde jeg så lørdag aften, men denne gang med 3 tråde (2 ÅLJ og 1 Alpaca1) - og da ribben var færdig kunne jeg se, at nu lignede det billedet fra bogen.

I første forsøg kørte jeg bare igennem alle mønsterpindene uden problemer, men lørdag aften gik det ikke så glat, så der blev trænet baglæns-strikning i stor stil.... men færdig skulle den være - og det blev den.

Nu skal den lige vaskes, så den forhåbentlig bliver lidt blødere - men faconen er helt i top :-)

Faktaboks
Opskrift: Halsedisse fra Arne og Carlos (strik fra Setesdal)
Garn: ÅLJ og Alpaca1, begge fra Isager
Pind: rundpind nr. 7 (Addi)
Bemærkninger: jeg tror måske jeg er nødt til at lave en mere - har et nøgle gråt Rowan Cocoon til at ligge, det må da blive helt perfekt???

4 kommentarer:

  1. Åh altså. Og så den nisse der...
    Godt at 3. gang var lykkens gang - også ud i halsedissestrikning.

    SvarSlet
  2. Den nisse var faktisk lidt slem, smølfemælk fik den lavet, drukket gemalens juleøl, og så røg al tumlingens tøj ud af skabet....
    Men halsedissen blev lavet - med eller uden nissens hjælp ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ved du nu hvad? Sikke en slem nisse i havde på besøg. Godt den skulle videre igen...

      Slet