torsdag den 30. maj 2013

Isagers Granite færdig

Det er ved at være et stykke tid siden jeg viste billeder af Granite under opstart.

Og jeg fik slet ikke lagt billeder ind da den for et par uger siden blev færdig, men i skal ikke snydes :-)

Den opmærksomme læser vil nok bide mærke i, at den udgave her jo ikke er lukket - og nej, der er lavet et forsøg på at lave den som en cardigan i stedet. Det er faktisk blevet helt fint. Nu mangler den at blive skyllet op og få sat knapper i.

Billedet her vender på hovedet (kan ikke få den vendt om), men jeg synes alligevel i skal se et nærbillede af indtagning og sammensyning ved skulder. Selve mønsteret er så gennemtænkt så selv når man syr sammen får man flotte detaljer.

Endnu en ting, som ikke er lavet efter opskriften er pindetykkelse og antal tråde. Jeg er gået et nummer op i pindetykkelse, trøjen er strikket på pind 4, og der er tilsat en ekstra tråd Alpaca 1. Cardiganen bliver helt klart uundværlig til efteråret. Lige nu skal den en tur til Lundagers.

Faktaboks
Opskrift: Isagers Granite
Garn: Isagers Alpaca 1 og Tvinni Tweed
Pind: Addi turbo rundpind 4 mm
Ændringer i forhold til opskriften: større pind og ekstra tråd, plus trøjen er blevet ændret til en cardigan.

4 kommentarer:

  1. Wow hvor er den blevet flot. Sikke skønne detaljer. Den kommer du helt sikkert til at bo i til efteråret! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er desværre ikke min, men en bestilt opgave, håber den luner hvor den kommer frem.
      Men kunne nu godt bruge en selv, den er voldsom lækker.

      Slet
  2. Jeg skal vist have din hjælp til at vælge ændre pindestr. mv til nogle modeller... den her ser flot ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du siger bare til :-) det er sjovt, selv om der som regel må et par strikkeprøver til

      Slet