fredag den 21. september 2012

Cherry

I sommers var vi på besøg i Vejers, og der ligger den skønneste lille garnbutik Flittiglise. Jeg lod mig friste i stor stil, der blev købt adskillige nøgler bomuldsgarn, Pima og Mayflower. Langt det meste er  blevet omsat til forskellige ting og sager, noget af det mangler jeg stadig at vise jer...

Teenagedatteren blev fristet til at lære at hækle, der var nemlig en taske hæklet i Zpagetti. Hun er ikke kommet igang endnu, og garnet lokker og frister efterhånden hver dag, så jeg må virkelig tage mig sammen, for ikke lige at lave den taske for hende.

Men tirsdag aften startede jeg på Cherry af Helga Isager, og endnu en gang må jeg bare konstatere at Isager-garnet er for lækkert, man bliver helt forelsket af at sidde med det i hånden, og nyder hver en maske.

Så langt er jeg nået indtil videre, der mangler stadig 4 felter, hvor man strikker på pind 3,5 og kun med halvdelen af maskerne. Umiddelbart synes jeg det er lidt svært at lave en pæn overgang, men mon ikke jeg har lært det inden jeg er færdig?

Sådan ser min overgang ud tæt på


Update - hov, må hellere vise, hvordan det gerne skulle komme til at se ud når det er færdigt. Jeg følger ikke helt samme farver :-)
Billede lånt fra isagerstrik.dk

8 kommentarer:

  1. Arj jeg ved da ikke hvad en Cherry er! Men spændende ser det ud.
    Fortæl fortæl. Hvad er det du har gang i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Har lige skyndt mig at smide et billede mere på, hvor du kan se en færdig Cherry.
      Det er en halsfisk til voksne ;-)

      Slet
    2. Ah smart! Det er et tørklæde?!?
      Det ser smart ud! : )

      Slet
    3. Lige præcis - et tørklæde, og jeg er helt vild med den karrygule farve, bliver sikkert bleg som et lagen, men tja...

      Slet
  2. Jeg sidder og tænker på om det virkelig kan passe at isager garnet er så meget lækrere? hm... jeg sværger jo til Garnudsalg- og Rasmilla.. :-)
    Nå men Karry- den er nu lækker- og sidst den var fremme i mit univers var vist i vintereren 1982... men lioge nu har jeg godt nok en striktrøje på der er okkerfarvet siger mine kollegaer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Har aldrig prøvet Rasmilla, men jo, jeg er også glad for Garnudsalg, og ikke mindst deres priser!!!

      Vinteren 82, passer det ikke med at det var der, min mor havde kreeret en petroleum og karryfarvet stribet sweater, som jeg bare elskede... tror det :-)

      Slet