tirsdag den 5. juni 2012

Planteskole besøg

Jeg er en sørgelig person at sende på planteskole efter en fars dags gave ;-) ment på den måde, at jeg ikke kan nøjes med det jeg kom efter...

Ud over nogle fine stauder til min svigerfar, så kom jeg hjem med en porcelænsblomst, ikke at der er noget specielt over den, den manglede bare i vores have. Bagved står tønden med nogle meget sørgelige ærteblomster. Den kraftige vind de sidste 4 dage har næsten blæst dem omkuld. Nede ved siden af står en buketrose, som vil passe perfekt sammen med porcelænsblomsten når rosen kommer i blomst.
Men langt mere hyggeligt, så fandt jeg en dværg akeleje "Spring Magic Rose White" - rigtig fine farver, og den passede lige i beddet med græsset og de røde blomster (som jeg aldrig kan huske, hvad hedder).
Foran akelejen er der egentlig solhatte, men de havde det ikke ret godt sidste år, og de små spirer, som er fremme lige nu er ikke mere end 2 - 3 cm høje, så jeg tvivler på de bliver til noget særligt i år. Måske de skal flyttes til et andet bed, og der skal findes noget andet hertil...

3 kommentarer:

  1. Tsk tsk... men det ser godt ud.
    Hvad fik du så købt til ham der er far i huset?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ham der er far i huset, fik et lille pindsvin skåret ud i natursten... Bare rolig, han blev ikke snydt, og faren min fik hudplejeprodukter til stor glæde for hans skrantende hud...

      Slet